[wpseo_breadcrumb]
۷ دقیقه
بهترین متخصص زنان در تهران

انتخاب بهترین متخصص زنان و زایمان

آنچه می خوانید...

یافتن و مراجعه به بهترین متخصص زنان در تهران یکی از مهمترین مسائلی است که نه تنها برای زنان متاهل مهم است بلکه باید دختران جوان نیز به این مسئله بسیار توجه داشته باشند. این تفکر که تنها باید در صورت ابتلا به بیماری به پزشک علی الخصوص دکتر زنان مراجعه کرد، تفکری اشتباه بوده که سبب شده است در بسیاری از موارد به علت مراجعه دیر هنگام به پزشک موارد بسیار ساده ای که که می توانست در همان چکاپ های اولیه شناخته شود، بعدها به عارضه های دردناکی تبدیل گردد. بنابراین همه خانم ها از دختران جوان و مجرد گرفته تا زنان متاهل، باردار و حتی یائسه باید همواره برای چکاپ های ماهانه و سالانه و معاینات زنان به متخصص زنان خوب مراجعه کنند. در این مقاله سعی شده است که راهنمایی کاملی در رابطه با ویژگی های یک متخصص زنان خوب ارائه گردد تا بتوانید انتخابی درست در این زمینه داشته باشید.

بهترین متخصص زنان در تهران دکتر پرند

متخصص زنان و زایمان کیست؟

متخصص زنان و زایمان فردی است که بعد از گذراندن 7 سال دوره پزشکی عمومی و شرکت در امتحان تخصصی پزشکی به مدت 4 سال به صورت تخصصی در زمینه جراحی زنان و زایمان و نازایی تحصیل کرده است و در این زمینه مهارت، تجربه و تخصص کافی را به دست آورده است.

چه زمانی باید به دکتر زنان مراجعه شود؟

امروزه با وجود اینترنت، میزان علم و آگاهی افراد در زمینه های مختلف بسیار گسترش پیدا کرده است و همین مسئله سبب شده است که بسیاری از بانوان برای درمان بیماری و یا مشکلات خود بدون مراجعه به پزشک متخصص از درمان های موجود در بستر اینترنت استفاده کنند؛ ولی توجه به این نکته بسیار اهمیت دارد که ناحیه تناسلی خانم ها بسیار حساس بوده و از آنجا که وظیفه تولید مثل نیز بر عهده بانوان است اهیمت سلامتی و رعایت بهداشت و انجام مراقبت های لازم بسیار بیشتر نیز خواهد شد. بنابراین در صورتی که خانمی در هر سنی که باشد با یکی از موارد زیر مواجه شد لازم است که سریعا به بهترین متخصص زنان در تهران مراجعه کند تا از معاینه فیزیکی و تشخیص مناسب وی بهره ببرد. این موارد عبارتند از:

متخصص زنان خوب در تهران
  • اختلال و تغییر در چرخه قاعدگی (چه در زنان متاهل و چه در دختران مجرد)
  • وجود ضایعات در نزدیکی ناحیه تناسلی
  • ترشحات غیر طبیعی واژن
  • احساس غیر طبیعی مانند درد و سوزش در هنگام ادرار کردن
  • گرفتگی های طولانی مدت ناحیه لگن (به این دلیلی که می تواند نشانه ای از مشکلات کیست تخمدان، سرطان تخمدان، فیبروم و … باشد)
  • درد های ناگهانی در ناحیه لگن
  • مشکلات و اختلالات حین برقراری رابطه جنسی مانند درد و سوزش
  • خونریزی های مکرر بعد از برقراری روابط جنسی
  • تصمیم برای بارداری و دریافت مشاوره برای آمادگی های پیش از بارداری
  • همراهی پزشک متخصص در دوران بارداری، زایمان و بعد از آن
  • انجام انواع جراحی های زیبایی ناحیه تناسلی مانند لابیاپلاستی، تنگ کردن واژن
  • درمان اختلالات و مشکلات ناباروری

وظایف متخصص زنان

بسیاری از افراد در زمان مواجه با بیماری ها و مشکلات سردرگم می شوند که باید برای درمان آن ها به چه متخصصی مراجعه کنند. به همین خاطر لازم است که در این بخش به وظایف و مسئولیت های یک متخصص زنان خوب اشاره کنیم تا در وصرتی که برای هر کدام از این موارد نیاز به مراجعه به پزشک بود به راحتی بتوانید متخصص این حوزه را بیابید. در واقع مسئولیت های یک متخصص زنان خوب را می توان در چند دسته تقسیم بندی نمود:

  • اقدامات تشخیصی و چکاپ ها مانند تست پاپ اسمیر
  • درمان بیماری های زنان مانند درمان بی اختیاری ادرار، خشکی واژن، چسبندگی رحم، کیست تخمدان و فیبروم رحم و انجام جراحی های درمانی مانند لاپارسکوپی، هیسترکتومی
  • انجام جراحی های زیبایی ناحیه تناسلی مانند واژینوپلاستی، سفید کردن واژن، لابیاپلاستی، پرینورافی
  • اقدامات مربوط به زایمان مانند مراقبت های بارداری، زایمان طبیعی، زایمان سزارین و یا درمان اختلالات نباروری

اقدامات تشخیصی و چکاپ های مرتب

قطعا این عبارت که “پیشگری بهتر از درمان است” را بسیار شنیده اید. یکی از دلایل مراجعه به متخصص زنان همین تشخیص و انجام چکاپ های ماهانه یا سالانه است که سبب می شود در صورتی که فردی در معرض بیماری یا مشکلی قرار دادر، در همان سطوح اولیه بیماری تشخیص داده شده و در نتیجه از گسترش بیماری جلوگیری شود. یکی از بهترین گزینه های تشخیصی در این زمینه انجام تست پاپ اسمیر است که در زیمنه پیشگری بیماری ها از جمله سرطان رحم بسیار موثر خواهد بود.

تست پاپ اسمیر بهترین متخصص زنان در تهران

درمان اختلالات بلوغ دختران مجرد

بسیاری از افراد تصور می کنن که نقطه شروع مراجعه به یک متخصص زنان خوب تنها بعد از ازدواج و به دنبال آن برای بارداری خواهد بود؛ در صورتی که به دلیل همین تصور و فرهنگ اشتباه بسیاری از بیماری ها و یا اختلالات در دوران بلوغ و یا مجردی دختران جوان تشخیص داده نمی شود.

حتما بخوانید: درباره سندروم پیش از قاعدگی چه می دانید؟!

درمان عفونت ها و بیماری های تناسلی

برقراری رابطه جنسی به رعایت اصول بهداشتی و مراقبت های زیادی نیاز دارد؛ بسیاری از افراد هستند که در هنگام مقاربت جنسی دچار درد و ناراحتی های فراوانی می شوند که قطعا ریشه آن در وجود یک بیماری یا عارضه ای در ناحیه تناسلیشان است که باید درمان گردد. یکی از مهمترین عللی که می تواند سبب ایجاد این ناراحتی ها شود وجود عفونت واژن است که باید توسط دکتر زنان درمان گردد.

درمان بیماری های ناحیه تناسلی

درمان فیبروم رحم توسط بهترین متخصص زنان در تهران

بیماری های مختلفی وجود دارد که ممکن است در ناحیه تنسلی بانوان دیده شود و هرچه زودتر برای درمان ها به پزشک متخصص مراجعه شود، قطعا عوارض و پیامدهای کمتری خواهد داشت از جمله این بیماری ها می توان به بی اختیاری ادرار، کیست و فیبروم رحم و بیماری هایی جدی تر مانند سرطان دهانه رحم است.

بارداری، زایمان و درمان نازایی

یکی از بدیهی ترین دلایلی که باید به دکتر متخصص زنان و زایمان مراجعه کرد برای مراقبت های دوران بارداری، انجام زایمان های سزارین و طبیعی و همچنین درمان ناباروری است. زوجین زمانی که تصمیم به بارداری می کنند با مراجعه به بهترین متخصص زنان ابتدا از نظر سلامتی بررسی می شود و در مراحل بعدی در طول دوران بارداری تحت نظر پزشک بوده و در نهایت نیز زایمان را توسط متخصص زنان انجام می دهند.

اقدامات و جراحی های زیبایی زنان

یکی دیگر از وظایف متخصص زنان خوب انجام اعمال و جراحی های زیبایی ناحیه تناسلی بانوان است که بی شک علاوه افزایش اعتماد به نفس فرد، بر کیفیت روابط جنسی وی نیز بسیار موثر خواهد بود. از جمله اقدامات زیبایی در این حوزه می توان به تنگ کردن واژن با روش های مختلف، سفید کردن ناحیه تناسلی، لابیاپلاستی و جوانسازی واژن با روش هایی همانند تزریق چربی به واژن یا تزریق ژل به واژن اشاره نمود.

جراحی زیبایی زنان توسط بهترین متخصص زنان در تهران

مهمترین ویژگی های بهترین متخصص زنان در تهران

  • تشخیص درست و سریع

متخصص زنان نیز همانند هر پزشک متخصص دیگری لازم است که در زمینه تشخیص بیماری ها به درستی عمل کرده و در سریعترین زمان ممکن و البته به درستی ریشه یک عارضه و بیماری را تشخیص بدهد و درمان موثر آن را نیز تجویز کند.

  • همدلی و برقراری ارتباط موثر

همدلی و شنیدن مشکلات و ناراحتی های بیمار یکی از درخواست ها و انتظارات افراد است و این مسئله در مورد دکتر زنان بسیار پر رنگ تر خواهد بود؛ بسیاری از خانم ها از مطرح کردن مشکلات و ناراحتی های خود حتی به نزدیک ترین افراد خانواده شان نیز خجالت می کشند و تنها محرم خود را پزشک متخصص زنان می دانند در نتیجه در صورتی که پزشک ارتباط خوبی با بیمار برقرار کند و با صبوری به مشکلات وی گوش بدهد بیماری احساس رضایت بیشتری کرده و همین مسئله در روند درمان وی نیز قطعا موثر خواهد بود.

  • به روز بودن اطلاعات پزشکی

یک متخصص زنان خوب باید اطلاعات و معلومات پزشکی به روزی داشته باشد و از جدیدترین تکنیک ها و روش های درمانی با خبر باشد و با استفاده از روش های پزشکی روز مهارت های خود را ارتقا دهد.

  • تجربه و مهارت کافی

علاوه بر اطلاعات کافی که باید یک پزشک در حوزه کاری خود داشته باشد، باید تجربه و مهارت لازم را نیز کسب کرده باشد تا در طول این تجربه با تمامی چالش ها و سختی های درمان برخی از بیماری ها و مشکلات زنان آشنا شده باشد. قطعا همه افراد به یک متخصص زنان با تجربه بسیار آسان تر اعتماد خواهند کرد.   

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دکتر هما پرند

متخصص زنان، زایمان، نازایی
جراح زیبایی زنان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *