[wpseo_breadcrumb]
۳ دقیقه
بهداشت واژن و پیشگیری از عفونت

معرفی 6 روش برای بهداشت واژن و پیشگیری از عفونت

آنچه می خوانید...

بهداشت واژن و پیشگیری از عفونت

بهداشت واژن و پیشگیری از عفونت : واژن یکی از اندام های مهم و حساس بانوان است. هر خانمی باید به بهداشت فردی خود بسیار اهمیت بدهد.

رعایت بهداشت فردی از بسیاری  بیماری ها و عفونت قارچی واژن جلوگیری می کند و باعث درمان عفونت واژن می شود. ولی باید در نظر داشت که برای شستشوی واژن از شوینده های ملایم و به دفعات کم استفاده کرد. چون واژن دارای بسیاری باکتری مفید است و شستشوی بیش از حد باعث تغییر در PH می شود.

 


     

    نکات بهداشتی واژن بانوان

    اولین راه پیشگیری از عفونت | شستشوی واژن

    بهداشت واژن و پیشگیری از عفونت: قسمت بیرونی واژن خود را باید با آب گرم بشویید. می‌توانید از صابون ملایمی که پوست را تحریک نمی‌کند، استفاده کنید.تا آنجایی که می توانید برای خشک کردن و تمیز کردن واژن از پارچه‌ای استفاده کنید.

    بهداشت واژن

    استفاده از دستمال کاغذی هم خوب است. به شرطی که دستمال کاغذی را طوری استفاده کنید که پرز‌های آن وارد فضای رحم نشود. و تکه‌های آن هم در واژن باقی نماند. چون در این صورت بدن آن را یک جسم خارجی تلقی کرده و منجر به بروز مشکلات می‌شود.

    همیشه ناحیه‌‌ بیرونی را از جلو به عقب بشویید. چون شست‌و‌شو در جهت مخالف باعث می‌شود باکتری‌های مضر ناحیه‌ مقعد به واژن سرایت کنند و باعث عفونت شوند.

     

    تماس برای مشاوره: 02126710484

     

    دومین راه پیشگیری از عفونت | لباس زیر نخی و پنبه‌ای بپوشید

    لباس‌های زیر نخی و پنبه‌ای راحت‌تر هستند. سریع‌تر خشک می‌شوند و از رشد باکتری‌های ناسالم و قارچ جلوگیری می‌کنند. از سوی دیگر، لباس‌های زیر تهیه شده با الیاف مصنوعی ممکن است موجب تحریک این ناحیه شوند.

    سومین راه پیشگیری از عفونت | برای بهداشت واژن از پوشیدن لباس‌های خیلی تنگ پرهیز کنید

    واژن زمانی که خشک است البته نه در زمانی که قرار است رابطه داشته باشید. و زمانی ‌که کمی جا برای جریان داشتن هوا هست، در بهترین حالت خود قرار دارد. بنابراین از پوشیدن شلوار خیلی تنگ به مدت طولانی اجتناب کنید.

    چهارمین راه پیشگیری از عفونت | به طور منظم این ناحیه را اصلاح کنید

    هر چه موها کوتاه‌تر باشند، احتمال بروز عفونت و بوی بد در این ناحیه کم‌تر است. به همین دلیل است که باید مدام موهای این قسمت را اصلاح کنید.

    پیشگیری از عفونت

    پنجمین راه پیشگیری از عفونت | همیشه بعد از رابطه جنسی ادرار کنید

    در نتیجه‌ی مقاربت، باکتری‌های ناسالم ممکن است وارد مجرای ادرار شوند. بنابراین، برای جلوگیری از هر گونه عفونت در دستگاه ادراری، بهتر است بلافاصله پس از مقاربت، ادرار کنید. این کار سبب می‌شود که باکتری‌های (در صورتی که وجود داشته باشند) از بین بروند.

    ششمین راه پیشگیری از عفونت | به طور منظم نزد متخصص زنان بروید

    بعضی از عفونت‌ها علامتی ایجاد نمی‌کنند و فقط شروع به رشد می‌کنند. به همین دلیل است که ممکن است متوجه وجود مشکل نشوید. برای جلوگیری از چنین وضعیتی، باید به طور منظم به متخصص زنان مراجعه کنید و آزمایش سالیانه پاپ اسمیر را نیز فراموش نکنید.

    همچنین شما می توانید از لیزر مونالیزا تاچ استفاده کنید.

     

    تماس برای مشاوره: 02126710484

     

    سخن پایانی

    در این مقاله به تمامی نکات درباره بهداشت واژن و پیشگیری از عفونت صحبت کردیم. شما میتوانید با مراجعه به بهترین متخصص زنان و گرفتن مشاوره از دکتر هما پرند از عفونت زنان جلوگیری کنید.

    دکتر هما پرند

    منبع

    ۱
    ۲
    ۳
    ۴
    ۵
    میانگین امتیازات ۴.۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    دکتر هما پرند

    متخصص زنان، زایمان، نازایی
    جراح زیبایی زنان

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *