دکتر متخصص چکاپ زنان در تهران

بررسی و معرفی بهترین دکتر متخصص چکاپ زنان در تهران

دکتر متخصص چکاپ زنان در تهران

برای بسیاری از زنان طبیعی است که قبل از مراجعه به بهترین دکتر متخصص چکاپ زنان احساس استرس، اضطراب یا عدم اطمینان داشته باشند. یعنی پذیرفتن این واقعیت که از دوران دخترانگی به سمت زنانگی قدم گذاشته اند، برایشان سخت است. متخصص زنان به شما کمک می‌کند با دقت بیشتری به صدای بدن خود گوش دهید. با معاینه منظم، می‌توانید سلامت جسمی، جنسی و تولید مثلی خود را تنظیم کنید، از جمله کنترل بارداری، زایمان، شیردهی و یائسگی. پزشک متخصص زنان همچنین با آزمایشات مختلف، انواع سرطان‌های مربوط به زنان  را غربالگری می‌کند، عفونت‌ها را درمان می‌کند و برای مشکلات اندام تناسلی، لگنی یا دستگاه ادراری درمان‌هایی را در نظر می‌گیرد.

شما باید برای انجام چکاپ‌های دوره‌ای زنان و درمان عفونت واژن ، شما باید بهترین متخصص چکاپ زنان را برای خود انتخاب کنید. تا با خیال راحت همه چیز را به دستان شفابخش پزشک مورد نظر بسپارید.

متخصص زنان و زایمان برای چکاپ

متخصصان زنان خدمات بهداشت باروری و جنسی را ارائه می‌دهند که شامل معاینه لگن، تست پاپ، غربالگری سرطان، آزمایش، درمان عفونت‌های واژن و چکاپ زنان می‌شود. آن‌ها اختلالات دستگاه تناسلی مانند اندومتریوز، ناباروری، کیست تخمدان و درد لگن را تشخیص و درمان می‌کنند. متخصصان زنان همچنین در دوران بارداری و زایمان چکاپ‌های لازم برای زنان باردار را نیز انجام می‌دهند.

خدمات متخصص زنان و زایمان

متخصص زنان مشکلات مربوط به اندام تناسلی زنانه تشخیص داده و درمان می‌کند. آنها با تمام جنبه های سلامت جنسی مانند مراقبت‌های پیشگیرانه، غربالگری سرطان، معاینات فیزیکی و چکاپ زنان سروکار دارند. برخی از خدمات و تست‌های ارائه شده عبارتند از:

• معاینه لگن و معاینات اندام‌های تناسلی.
    • تست پاپ و غربالگری سرطان.
    • آزمایش عفونت های مقاربتی (STIs).
    • تشخیص بیماری‌ها و اختلالات اندام‌های جنسی.
    • کنترل تولد، جهت تنظیم خانواده
    • مشکلات مربوط به قاعدگی یا یائسگی.

زمان مراجعه به متخصص زنان برای چکاپ

اولین مراجعه‌ی شما به متخصص زنان برای چکاپ باید بین 13 تا 15 سالگی انجام شود. اکثر زنان تا زمانی که برای اولین بار رابطه جنسی داشته باشند، یا تا زمانی که علائم یا مشکلی مانند ترشحات غیر طبیعی واژن، سوزش واژن، دردهای شدید قاعدگی یا پریودهای نامنظم داشته باشند، منتظر می مانند و بعد معاینات زنانه خود را آغاز می‌کنند. با این حال هرچه زودتر برای چکاپ به متخصص زنان مراجعه کنید، بهتر است.

اگر به دنبال بهترین متخصص چکاپ زنان در تهران می‌گردید، می‌توانید به مطب دکتر هما پرند، جراح و متخصص بیماری‌های زنان، زایمان و نازایی مراجعه فرمایید.

بهترین متخصص چکاپ زنان در تهران

آزمایشاتی که در چکاپ زنان انجام می‌شود!

چهار نوع آزمایش وجود دارد که اکثرا در طول چکاپ انجام می‌شود. هر کدام از این آزمایشات، به طول مدت اولین چکاپ زنان، سن، سابقه جنسی و اینکه آیا علائم خاصی دارید یا خیر بستگی دارد.

تماس برای مشاوره: 02126710484

نحوه آمادگی برای چکاپ زنان و بانوان

ابتدا پزشک مورد نظر خود را انتخاب کنید. پزشکی که با او احساس راحتی کنید. در روزی که می دانید پریود نمی‌شوید، از مطب ایشان وقت بگیرید. در مورد هر چیزی که در مورد آن سوال برایتان پیش آمده است، از پزشک خود بپرسید. برای انجام معاینات، دکتر زنان برای چکاپ در تهران پیدا کنید و نوبت خود را تنظیم کنید.

معاینات معمول در چکاپ زنان

بهترین متخصص چکاپ زنان

بررسی سلامت عمومی

پرستار شما را وزن کرده و فشار خون‌تان را اندازه گیری می‌کند. همچنین احتمالا برایتان از قبل آزمایش خون و ادرار نوشته‌اند و جواب آزمایش را بررسی می‌کند.

معاینه فیزیکی

از شما سوالات کلی در مورد سابقه سلامت شخصی و خانوادگی شما پرسیده می‌شود. پرستار شما را به اتاق معاینه می برد و از شما می‌خواهد لباس‌هایتان را در بیاورید. به شما لباسی داده می‌شود که از جلو باز می‌شود و ملحفه‌ای که دامان شما را می‌پوشاند.

معاینه لگن

برای انجام آزمایش، متخصص زنان از شما می‌خواهد که روی میز معاینه دراز بکشید و پاهایتان را در رکاب مخصوص قرار دهید و پاهایتان باز باشد تا بتواند واژن شما را معاینه کند. متخصص زنان با استفاده از دستکش، قسمت بیرونی واژن شما را بررسی می‌کند تا علائم عفونت را بررسی کند.

در مرحله بعد، متخصص زنان با استفاده از اسپکولوم، دستگاهی که واژن را باز نگه می‌دارد، داخل واژن شما را معاینه می‌کند. ممکن است در طول این معاینه، فشاری احساس کنید، اما نباید دردناک باشد. این کار برای ارزیابی اندازه آنها، بررسی وجود کیست یا غیره است. ممکن است کمی ناراحت کننده باشد، اما اگر آرام باشید، معاینه معمولاً دردناک نیست.

پاپ اسمیر

تست پاپ اسمیر در طول معاینه لگن شما انجام می‌شود. پزشک با استفاده از یک برس کوچک، نمونه‌های سلولی را از دهانه رحم خارج می‌کند. این سلول‌ها به آزمایشگاه فرستاده می‌شوند و از نظر سرطان دهانه رحم و سایر ناهنجاری‌ها بررسی می‌شوند. پاپ به خراشیدن چند سلولی که دهانه رحم شما را می‌پوشانند اشاره دارد. پزشک از یک برس مخصوص استفاده می‌کند و سپس نمونه را برای بررسی وجود سلول‌های غیر طبیعی به آزمایشگاه می‌فرستد.

معاینه دو دستی داخلی (Bimanual exam)

پزشک ابتدا دستکش یکبار مصرف را پوشیده و یک یا دو انگشت را در واژن و دست دیگر را در بالای شکم شما قرار می‌دهد تا دهانه رحم، رحم، لوله‌های فالوپ و تخمدان‌ها را احساس کند.

تست‌های STD

در صورت فعال بودن جنسی، از نظر بیماری‌های مقاربتی (STDs) مانند سوزاک، کلامیدیا، سیفلیس و HIV مورد آزمایش قرار می‌گیرید. برای آزمایش بیماری‌های مقاربتی، پزشک در طول معاینه لگنی یک سواب از بافت می‌گیرد یا آزمایش خون را تجویز می‌کند.

معاینه پستان

پزشک سینه‌های شما را بررسی می‌کند تا تشخیص دهد که آیا توده‌ها، ترشحات غیرطبیعی یا سایر ناهنجاری‌ها در سینه‌ها وجود دارد یا خیر.

به غیر از چکاپ‌های سالانه، پزشک متخصص زنان خود را در مورد هر گونه مشکل جدید، مانند خونریزی نامنظم، یا هر گونه ناراحتی دیگر مطلع کنید. برای حفظ سلامت واژن باید سالانه به متخصص زنان برای چکاپ مراجعه کنید. بهترین متخصص چکاپ زنان را در اطراف خود بیابید و نوبت خود را رزرو کنید.

تماس برای مشاوره: 02126710484

پیدا کردن بهترین متخصص چکاپ زنان

شما می‌خواهید به کسی که حساس‌ترین قسمت‌های بدن شما را درمان می‌کند، اعتماد کامل داشته باشید. به همین دلیل است که باید در مورد انتخاب متخصص زنان برای چکاپ خود با دقت فکر کنید. فقط به طور تصادفی نام یک پزشک را از لیست گوگل خارج نکنید. از دوستان، اعضای خانواده یا کسانی که می‌شناسید کمک بگیرید. همانطور که در حال تصمیم گیری هستید، در نظر بگیرید که آیا متخصص زنان مرد یا زن را ترجیح می دهید. بیش‌تر زنان، جلوی پزشک مرد، خجالت می‌کشند. البته امروزه در ایران اکثر پزشکان زنان، خانم هستند.

سوالاتی که هنگام انتخاب بهترین متخصص چکاپ زنان از خود بپرسید:

• آیا بیمه قبول می‌کند؟
    • در کدام بیمارستان پذیرش دارد؟
    • ساعات کار مطب چند است؟
    • قبل از تبدیل شدن به یک بیمار مطمئن شوید که کاملاً با پزشک خود احساس راحتی می‌کنید.

شما می توانید درباره معرفی دستگاه لیزر مونالیزا تاچ بخوانید!

نتیجه گیری

با خواندن مطالب این مقاله دریافتیم که برای همه‌ی خانم‌ها از سنین نوجوانی تا میان سالی، چکاپ زنان بسیار واجب است. اگر به دنبال بهترین متخصص چکاپ زنان در تهران هستید، می‌توانید برای تعیین نوبت به مطب دکتر هما پرند، متخصص بیماری‌های زنان، زایمان و نازایی مراجعه کنید. چکاپ را به تاخیر نیندازید، متخصص زنان برای چکاپ را پیدا کنید و در زودترین حالت نوبت بگیرید.

منبع

میانگین امتیازات ۴.۵ از ۵