[wpseo_breadcrumb]
۶ دقیقه
لابیاپلاستی با لیزر

لابیاپلاستی با لیزر

آنچه می خوانید...

لابیاپلاستی با لیزر یکی از شیوه های جوانسازی واژن است. آیا از ظاهر لابیای خود ناراحت هستید؟ آیا به دلیل پوست بیش از حد یا بزرگ بودن لابیا، مکرراً احساس ناراحتی می‌کنید؟ شما ممکن است کاندیدای لابیاپلاستی، یکی از رایج ترین جراحی های زیبایی اندام تناسلی زنان باشید. لابیاپلاستی اندازه یا شکل لابیا مینور (لابیاهای داخلی) یا لابیا ماژور (لابیا های خارجی) را تغییر می دهد تا راحتی و اعتماد به نفس را در بین زنان در هر سنی بازگرداند.

لابیاپلاستی لابیا مینور

کاهش اندازه و تغییر شکل لابیا مینور (لابیا های داخلی) می تواند به عنوان یک روش در مطب انجام شود. لابیا مینور کشیده، نابرابر یا تیره شکایات بسیار رایج در زنانی است که به دنبال جراحی زیبایی واژن هستند. بیشتر زنان به ما می گویند که نمی خواهند لابیای داخلی فراتر از لابیای بیرونی بیرون بیاید. با لابیاپلاستی، ما می توانیم نیازهای منحصر به فرد هر بیمار را برای بهبود اعتماد به نفس و راحتی و ایجاد رضایت طولانی مدت برآورده کنیم.

لابیاپلاستی لابیا ماژور

کاهش اندازه و یا سفت کردن پوست لابیا ماژور (لابیاهای بیرونی بزرگتر) نیز می تواند به بهبود اعتماد به نفس، راحتی و لذت جنسی کمک کند. افتادگی و شلی لابیا ماژور در زنانی که به طور طبیعی پوست الاستیک تری دارند و همچنین در زنان مسن‌تری که رنگ و حجم پوست خود را از دست داده‌اند نیز دیده می‌شود.

لابیاپلاستی با لیزر چگونه است و چرا انجام می شود؟

لابیاپلاستی با لیزر یک روش جراحی است که به عنوان کاهش لابیا های کوچک نیز شناخته می شود. با استفاده از لیزر، بافت اضافی از لابیا مینور برداشته می شود و آن را کوچکتر و متقارن می کند و خونریزی کمتری دارد.

دلایل انجام لابیاپلاستی با لیزر عبارتند از ظاهر زیبایی، بهداشت شخصی، عدم تقارن ویا بیرون زدگی لابیا مینور که ممکن است فعالیت ها فرد را محدود کند یا باعث ناراحتی شود.

LRL لابیا مینور، دومین روش رایج جراحی زیبایی اندام تناسلی زنان است. LRL یک روش جراحی است که از لیزر برای برش استفاده می شود. مواد بخیه قابل جذب هستند و برای زیبایی لابیاها بکار می رود.

LRL روشی برای زنانی است که مایلند ظاهر لابیا مینور را که از لابیا ماژور (لابیا های بزرگ بیرونی) بیرون زده اند، کاهش دهند. بیمارانی که این روش را درخواست می کنند ممکن است با لابیا های کوچک و بزرگ، افتادگی، ضخیم، ناهموار یا از نظر زیبایی نامطلوب ناراضی باشند.

آماده سازی پیش از لابیاپلاستی

در طول مشاوره خود با پزشک معالج باید یک تاریخچه پزشکی کامل و لیستی از داروها، از جمله ویتامین ها و گیاهان دارویی ارائه دهید. در اینجا چند نکته وجود دارد که ممکن است به شما کمک کند زمان بهبودی خود را کوتاه کنید و احتمال عوارض را کاهش دهید. مصرف آسپرین (از جمله داروهای حاوی آسپرین)، ایبوپروفن، ناپروسین، خار مریم، ویتامین E و سایر مکمل ها را طبق دستور قطع کنید. اینها به عنوان رقیق کننده خون عمل می کنند و می توانند باعث کبودی بیش از حد، خونریزی یا سایر عوارض شوند.

آماده سازی پیش از لابیاپلاستی

حداقل دو هفته قبل و یک هفته بعد از عمل سیگار کشیدن را متوقف کنید، زیرا نیکوتین می تواند گردش خون و بهبودی را مختل کند. به مدت دو هفته قبل از عمل LRL و یک هفته بعد از جراحی بیش از حد الکل مصرف نکنید.

بیشتر بخوانید: تنگ کردن واژن

روش جراحی لابیاپلاستی با لیزر

LRL به صورت سرپایی انجام می شود. بیمار باید روش بیهوشی خود را انتخاب کند..

بر خلاف لابیاپلاستی سنتی، در لابیاپلاستی لیزری به جای اسکالپل سنتی از لیزر مخصوص استفاده می شود که عمل را بسیار سریعتر و ایمن تر می کند.

برای مشخص کردن دقیق خط برش لابیا مینور از مارکر جراحی استفاده می شود. برای انجام LRL از لیزر نوک تماسی که بر روی بافت دقیق و ظریف است استفاده می شود. سپس لابیاها ها با بخیه های قابل جذب بسیار ظریف بسته می شوند.

 پس از جراحی خونریزی یا کبودی کمی وجود دارد، زیرا لیزر عروق خونی کوچک را می‌بندد. این روش را می توان تحت بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی انجام داد.

پس از تکمیل جراحی  LRL، بیمار سپس به اتاق ریکاوری منتقل می شود. پس از یک تا دو ساعت بیمار برای رفتن به منزل مرخص می شود.

بعد از جراحی

بیماران ممکن است بعد از عمل مقداری کبودی، تورم و ناراحتی را تجربه کنند. تورم ممکن است تا دو هفته یا شاید بیشتر باقی بماند.

– برای کنترل هر گونه ناراحتی، داروهای مسکن تجویز می شود. توجه داشته باشید که داروهای مسکن می توانند باعث یبوست شوند (شایع ترین شکایت است) و بیمار باید از نرم کننده مدفوع استفاده کند. علاوه بر این، بیماران تشویق می شوند که مایعات زیادی بنوشند و میوه و سبزیجات بخورند تا به نرم شدن مدفوع کمک کنند.

– برای به حداقل رساندن تورم، کمپرس های یخ را در 48 ساعت اول در فواصل بیست دقیقه ای روی لابیاها قرار دهید.

– سوزش و خارش مختصر در محل عمل طبیعی است.

– پس از عمل، از بیماران باید  چهار بار در روز منطقه جراحی را شستشو دهند.

دوره بهبودی

– در طول دوره بهبودی، بیماران نباید به مدت شش هفته فعالیت جنسی داشته باشند و همچنین از ورزش (یوگا، اسپینینگ، دوچرخه سواری، پیلاتس، وزنه برداری و غیره) خودداری کنند.

– اکثر بیماران در عرض یک هفته به سر کار باز می گردند. افرادی که ممکن است شغلشان از نظر فیزیکی سخت تر باشد، ممکن است به مرخصی بیشتری نیاز داشته باشند.

– بیماران می توانند در روز دوم یا سوم پس از جراحی دوش بگیرند. پس از لابیاپلاستی به مدت چهار هفته از حمام وان استفاده نکنید

– به مدت چهار هفته از استفاده از لباس های زیر بند دار و لباس های تنگ خودداری شود.

دوره بهبودی

نتایج عمل

نتایج لابیاپلاستی با لیزر در شش هفته پس از عمل کامل خواهد شد. در آن زمان، بیماران می توانند تمام فعالیت های جنسی و بدنی را بدون هیچ محدودیتی از سر بگیرند. مانند هر روش دیگری، لابیاپلاستی با لیزر دارای خطرات و عوارض احتمالی مانند کبودی، تورم، درد، عفونت و کیست انکلوژن اپیدرموئید است. با این حال، با تکنیک های مدرن، خطر این روش بسیار کم است.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دکتر هما پرند

متخصص زنان، زایمان، نازایی
جراح زیبایی زنان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *