[wpseo_breadcrumb]
۱۱ دقیقه
رفع تیرگی واژن

معرفی بهترین روش های رفع تیرگی واژن

آنچه می خوانید...

رفع تیرگی واژن

پوست ناحیه واژینال خانم ها و کشاله ران، به صورت طبیعی کمی تیره تر از دیگر بخش های بدن آنها است. اما در صورتی که این اختلاف رنگ زیاد شود؛ می تواند اعتماد به نفس خانم ها را کاهش بدهد. به همین دلیل هم بسیاری از خانم ها به دنبال راهی برای رفع تیرگی واژن و خشکی واژن هستند.

باید این موضوع را نیز در نظر داشته باشیم که تیره شدن کشاله ران و ناحیه واژینال بدون دلیل اتفاق نمی افتد و عوامل متعددی در بروز آن نقش دارد. با بررسی عوامل مختلف این مساله، می توان از روش های مختلفی برای سفید کردن واژن استفاده کرد. این روش ها شامل روش های طبیعی تا درمان با لیرز، استفاده از کرم سفید کننده و کربوکسی تراپی و غیره می شود که در ادامه این مقاله به بررسی آنها خواهیم پرداخت. پس با وب سایت دکتر هما پرند ما را همراهی کنید.

 


     

    روشن کردن واژن

    زمانی که ناحیه تناسلی در بدن خانم ها به سمت تیرگی می رود؛ روش هایی وجود دارد که برای روشن کردن واژن می توان به سراغ آنها رفت. سفید کردن واژن در واقع به معنای آن است که نواحی تیره بیکینی و واژن روشن شود. معمولا روشن کردن واژن در کنار دیگر درمان ها مانند تنگ کردن و یا لیفت این قسمت از بدن خانم ها انجام می گیرد که در همه این روش ها، فرد به دنبال داشتن اندامی سالم، جوان و روشن است.

     

    تیرگی اندام تناسلی زنان

    پوست بدن در همه ی نواحی یکنواخت نیست ودر بعضی قسمت ها به صورت طبیعی تیره تر ویا روشن تر از سایر قسمت ها می باشد . واژن و نواحی چین دار بدن معمولا کمی تیره تر از بقیه ی قسمت های بدن است. تغییر رنگ وتیره شدن ناحیه تناسلی یک روند طبیعی بوده و به عنوان یک بیماری نباید به آن نگاه کرد. با این وجود از آنجا که هر فردی به دنبال زیبایی بیشتر و جوانی همیشگی است با اینکه تیرگی واژن مسئله نگران کننده ای نیست ولی به دنبال راه حل و برطرف نمودن این مسئله است.

     
     

    علت تیرگی واژن چیست؟

    سوالی که این روزها برای اکثر بانوان پیش می آید این است که علت تیرگی واژن ( اندام تناسلی ) چیست؟ تیرگی واژن بانوان دلایل مختلفی دارد که اکثر بانوان به این موضوع اهمیتی زیادی می دهند. امروزه با پیشرفت علم در حوزه پزشکی راه های بسیاری برای سفید کردن واژن وجود دارد. در این مقاله سعی داریم علت تیرگی واژن ( اندام تناسلی ) را مورد بررسی قرار دهیم و در مقالات بعدی راه های سفید کردن واژن را به طور کامل شرح دهیم. از جمله عللی که منجر به تیرگی واژن می شود، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

    علت تیرگی واژن

    • پوشیدن شلوارتنگ :یکی از مهم ترین و اصلی ترین علل تیرگی پوست واژن استفاده از شلوار و لباس زیر تنگ است. هنگامی که پوست اصطحکاک را تجربه می کند بطور طبیعی ضخیم می شود تا از خود محافظت کند. داشتن اضافه وزن باعث سایش بین ران ها شده و اصطحکاک ایجاد می کند به همین دلیل افراد چاق دچار تیرگی بین ران ها و مناطق ممنوعه هستند.
    • استفاده از ژیلت و یا تیغ کهنه برای اصلاح موهای واژن
    • پیاده روی
    • استفاده زیاد از تیغ و ژیلت برای از بین بردن موهای واژن 
    • استفاده از برخی از داروها می تواند سبب تغییر رنگ پوست واژن شود که در این صورت باید با تجویز پزشک برای قطع و یا کاهش دفعات مصرف این داروها اقدام شود. 
    • هورمون ها و اختلالات هورمونی
    • در دوران بارداری از آنجا که مواد معدنی و ویتامین های بدن مادر صرف شد جنین می شود، ممکن است به دلیل کمبود این مواد تیرگی واژن دیده شود که می توان بعد از زایمان طبیعی و یا زایمان سزارین جهت رفع آن اقدام نمود.
    • استفاده از لباس زیر (شورت ) پلی استری غیر گیاهی: علاوه بر انتخاب جنس مناسب و ضد حساسیت لباس زیر بایستی روزانه آن را تعویض کنید.
    • برخی بیماری ها مانند: دیابت، آدسونس، مشکلات هیپوفیز، کم کاری غده تیروئید و برخی دارو ها می تواند منجر به تیرگی ناحیه تناسلی شود.

     

    دلایل تیره شدن واژن چیست؟

    پیش از آن که به سراغ بهترین درمان ها برای رفع تیرگی واژن برویم؛ باید بدانیم که دلیل این مساله چیست؟ عوامل مختلفی می تواند موجب تیره شدن ناحیه تناسلی در زنان شود که مهم ترین آنها عبارت است از:

    • اصلاح مداوم خصوصا با ژیلت و تیغ‌ های نامرغوب: نحوه شیو کردن موهای زائد بدن بر تیرگی ناحیه تناسلی بسیار موثر است. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که موهای زائد بدن در این ناحیه را بسیار شیو می کنید؛ باید بدانید که ناحیه تناسلی شما به سرعت تیره خواهد شد و تغییر رنگ می دهد. بهترین روش جایگزین شیو موهای زائد، استفاده از لیزر یا کرم و پودرهای موبر است.
    • استفاده از دئودورانت یا کرم‌ های معطر در ناحیه ‌تناسلی: ناحیه تناسلی دارای سلول های عصبی بسیاری است که به کوچک ترین ناراحتی پوستی، حساسیت نشان می دهد. بنابراین بهتر است در این قسمت از دئودورانت یا کرم های معطر استفاده نکنید.
    • پوشیدن لباس ‌های زیر پلی ‌استری: پوشیدن لباس زیر تنگ، پلاستیکی و نامرغوب می تواند احتمال ابتلا به عفونت را زیاد کند و موجب تیرگی ناحیه تناسلی شود.
    • تعریق زیاد در نواحی تناسلی: تعریق به دنبال استفاده از لباس های زیر نامناسب یا ماندن در هوای گرم هم می تواند موجب تیرگی ناحیه تناسلی شود.
    • پوشیدن لباس ‌های تنگ به‌ صورت مکرر و اصطکاک مداوم در این ناحیه: ساییده شدن ناحیه تناسلی و استفاده از لباس های جذب و تنگ موجب فشار و تعریق این ناحیه شده و چاقی و اضافه وزن نیز می تواند این مساله را تشدید کرده و موجب تیرگی واژن شود.
    • عفونت قارچی: عفونت قارچی یک مشکل شایع پوستی است و هم مردان و هم زنان با آن مواجه هستند. این نوع عفونت ها می تواند رنگ پوست را تیره کرده که البته با رعایت نکات بهداشتی می توان از بروز آن جلوگیری کرد.
    • بارداری و مشکلات و بیماری ‌های زنان: در زمان بارداری به دلیل هجوم خون به ناحیه تناسلی، رنگ پوست تیره شده و در میان تمام زنان شایع است.
    • تغییر وزن ناگهانی و به‌ صورت مکرر: با تغییر ناگهانی وزن ناحیه تناسلی دچار تغییرات بسیاری شده که یکی از آنها تیره شدن رنگ آن است.
    • بروز اختلالات هورمونی در بدن خصوصا کم‌ کاری یا پرکاری تیروئید: برخی از بیماری ها در زنان عوارض زیادی دارند که یکی از این عوارض، تیره شدن واژن است. در بیماری هایی مانند کم کاری یا پرکاری تیروئید، سندرم تخمدان پلی کیستیک، سرطان معده و … واژن تیره می شود.
    • برخی بیماری ‌های کبدی: بیماری های کبدی با وجود آن که بیماری هایی درونی هستند؛ اما تغییرات آشکار ظاهری به همراه دارند که یکی از آنها تیره شدن ناحیه تناسلی خانم ها است.

     

    تماس برای مشاوره: 02126710484

     

    چرا رفع تیرگی واژن اهمیت دارد؟

    سفید کردن واژن برای بسیاری از خانم ها مهم است زیرا در کنار زیبایی ظاهری که به آنها می دهد، داشتن اندامی زیبا، جوان و سالم تاثیری زیاد بر کیفیت روابط آنها با همسرشان دارد. زیرا برخی از بانوان به دلیل تیرگی واژن خود از داشتن رابطه جنسی خودداری می کنند و احساس خوبی در هنگام رابطه زناشویی نخواهند داشت. به همین منظور هم روشن کردن واژن، اعتماد به نفس خانم ها را افزایش داده و به بهبود رابطه جنسی آنها کمک خواهد کرد.

     

    راه های پیشگیری از تیرگی واژن

    • از شرت های نخی استفاده کنید
    • اجازه دهید گاها واژنتان درتماس با هوای آزاد قرار گیرد
    • از پاک کننده های مایم برای شست وشو استفاده کنید.
    • از لباس های زیر تنگ خودداری کنید
    • مراقب وزن خود باشید
    • اگرمشکل هورمونی دارید نسبت به درمان اقدام فرمایید

    ناحیه تناسلی یکی از حساس ترین قسمت های بدن هر زن است. دانستن اینکه چگونه آن ناحیه روشن و تمیز نگهداری شود مهم است. و بسیاری از زنان علاقمند هستند که با روش های طبیعی این مراقبت ها را انجام دهند.

    اینکه راهکارهای زیادی برای سفید کردن واژن پیشنهاد گردیده است.به این معنا نیست که این مشکل نگران کننده است. بلکه زمانی نگرانی در پی خواهد داشت که همراه بوی نامطبوع شدید ، خارش ، سوزش  و ترشحات عجیب باشد .

     

    روش های رفع تیرگی واژن

    روش های رفع تیرگی واژن

    روش های متنوعی برای سفید کردن قسمت بیکینی بدن خانوم ها وجود دارد که از روشن کردن واژن با لیزر و استفاده از دارو تا درمان با کرم های مختلف تنوع داشته و نمی توان آنها را بدون بررسی و مشورت پزشک استفاده کرد. زیرا واژن حساس ترین ناحیه بدن بوده و به دلیل داشتن پوست حساس احتمال آسیب و زخم آن وجود دارد. بنابراین باید پیش از انتخاب روش های مختلف با پزشک متخصص زنان مشورت کرد.

    روش اول | رفع تیرگی واژن با استفاده از لایه برداری شیمیایی

    لایه برداری شیمیایی یکی از راه های سفید کردن واژن است که یک نوع عمل زیبایی و کاربردی به شمار می رود. در این روش از غلظت های بالاتر اسیدها برای برداشتن لایه بالایی پوست با استفاده از روشی کنترل شده استفاده می شود. روشن کردن واژن در این روش، به جلسات متعددی نیاز دارد که ممکن است با گذشت هر جلسه غلظت لایه برداری بیشتر شود.

    در این روش، ما با خشکی پوست نیز روبرو هستیم که بهتر است در طول جلسات برای رفع تیرگی واژن و پس از آنها از یک مرطوب کننده با کیفیت مرغوب استفاده کنید. برای مثال، اسید ماندلیک، اسید گلیکولیک، اسید سالیسیلیک یا ترکیبی از اسیدها معمولا از لایه بردارهای شیمیایی برخوردار هستند که نه تنها رنگ دانه های را کمتر کرده بلکه پوست را جوان تر نشان می دهد.

    روش دوم | روشن کردن واژن با لیزر

    از دیگر راه های رفع تیرگی ناحیه تناسلی، استفاده از روش روشن کردن و جوانسازی واژن با لیزر است. لیزرتراپی از بهترین روش های سفید کردن واژن و کشاله های ران است که با روشی غیر تهاجمی انجام می گیرد. روش روشن کردن واژن با لیزر کمک می کند تا رنگ پوست ناحیه تناسلی چند درجه روشن تر شود و رنگ دانه های پوستی یا همان ملانین به دنبال تجزیه شدن به صورت مستقیم از میان می رود. به همین دلیل است که روشن کردن واژن با لیزر، یکی از راه های موثر در سفید کردن اندام تناسلی بانوان به شمار می رود. مدت زمان این روش، تنها 30 دقیقه بوده و نیاز به هیچ نوع بیهوشی ندارد.

    روش سوم | رفع تیرگی واژن با درمان های زیبایی

    درمان های زیبایی به رفع عیوب پوستی کمک می کند که رفع تیرگی واژن نیز می تواند با استفاده از این روش های درمانی انجام شود. این روش نیاز است که توسط متخصص پوست یا در مراکز مجهز انجام بگیرد و پیش از آن مشورت های لازم صورت بگیرد. برخی از گزینه ها در این زمینه عبارت است از:

    – میکرودرم ابریژن: میکرودرم ابریژن یک روش لایه برداری است که برای جوان کردن پوست استفاده می شود.

    – فرکانس رادیویی: در روش فرکانس رادیویی، در کنار سفید کردن پوست، این قسمت سفت تر و جوان تر می شود.

    – نور پالسی شدید: در این روش از نوعی نور استفاده می شود که ملانین در پوست را هدف قرار می دهد.

    روش چهارم | روشن کردن واژن به روش بلیچینگ

    از دیگر روش های سفید کردن واژن، که حتما باید زیر نظر پزشک متخصص انجام بگیرد؛ بلیچینگ واژن است که با توجه به علت تیرگی این ناحیه مورد استفاده قرار می گیرد. این روش بسیار موثر است زیرا قدرت بسیار بالا و چگالی زیاد آن می تواند تیرگی ناحیه تناسلی خانم ها را برطرف کند. در این روش از مواد لایه بردار شیمیایی یا کرم های موضعی سفید کننده بیکینی با هدف رفع تیرگی واژن استفاده می شود.

    روش پنجم | رفع تیرگی واژن با دارو درمانی

    دارو درمانی نیز یکی از روش های سفید کردن واژن است که در این روش پزشک متخصص پس از معاینه و بررسی علت این موضوع؛ برای رفع تیرگی، آن را پیشنهاد می کند. این داروها اغلب شامل ژل ها یا کرم های سفید کننده مخصوص واژن هستند.

     

    جلوگیری از تیرگی واژن

    در کنار راه های درمانی که در بالا برای رفع تیرگی واژن، به آنها اشاره کردیم؛ همیشه باید در نظر داشته باشید که پیشگیری بهتر از درمان است. بنابراین شما برای انجام اقدامات پیشگیرانه می توانید پیشنهادات زیر را اجرایی کنید:

    • از پوشیدن لباس‌ های تنگ به خصوص لباس زیر تنگ خودداری کنید
    • پوست خود را مرطوب نگه دارید
    • از برداشتن بیش از حد موهای زائد از جمله روش‌های اپیلاسیون و اصلاح خودداری کنید. این کار می ‌تواند موجب التهاب و فولیکولیت (برجستگی های قرمز یا جوش های ناشی از باکتری یا عفونت) شود.

     

    تماس برای مشاوره: 02126710484

     

    سخن پایانی

    بطور میانگین نیمی از زنان درگیر مشکل تیرگی واژن هستند. مراقبت از مناطق خصوصی ما همیشه در انتهای لیست اولویت هایمان قرار می گیرد. طبیعی است که پوست اطراف واژن کمی تیره تر از بقیه پوست بدن باشد. گرچه امروزه روش های فراوانی برای روشن شدن پوست ناحیه تناسلی وجود دارد؛ ولی استفاده از این روش ها به این معنی نیست که تیرگی واژن یک رویداد غیرعادی و نگران کننده است.

    تیرگی بیش از حد می تواند به دلیل  عدم تعادل هورمونی باشد. در زمان بلوغ به دلیل تغییرات هورمونی قسمت واژینال و نوک سینه ها تیره می شوند و زنان باردار و زنان شیرده نوک سینه هایشان نسبت به زنانی که باردار نیستند و دوران شیردهی را طی نمی کنند تیره تر است.

    دکتر هما پرند

    منبع

    ۱
    ۲
    ۳
    ۴
    ۵
    میانگین امتیازات ۴.۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    دکتر هما پرند

    متخصص زنان، زایمان، نازایی
    جراح زیبایی زنان

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *