[wpseo_breadcrumb]
۱۳ دقیقه
جوانسازی واژن بانوان

بررسی و معرفی همه روش های جوانسازی واژن بانوان

آنچه می خوانید...

جوانسازی واژن بانوان

همه خانم ها برای داشتن ظاهری زیبا و جذاب همواره تلاش می کنند و در این راه از ابزارهای مختلفی مانند جوانسازی واژن استفاده می کنند. جوانسازی واژن بانوان یکی از ابزارهایی است که برای بسیاری از خانم ها اهمیت داشته و برای انجام آن از روش های مختلفی برای درمان خشکی واژن و … استفاده می کنند.

جوانسازی واژن در میان خانم ها، رواج بسیاری پیدا کرده و این کار با افزایش سن آمار بیشتری پیدا کرده است. دلیل این موضوع آن است که با بالا رفتن سن تمام بدن مانند قلب و ریه و پوست دچار تغییرات زیادی می شوند که بافت آنها چروک و شل می شود. همچنین در برخی از زمان ها، مانند بارداری و وضع حمل، واژن ممکن است حالت طبیعی و سفت بودن خود را از دست داده یا آن که فرد مبتلا به افتادگی رحم شود که همین موضوع نیاز به زیباسازی آن را دوچندان خواهد کرد. خبر خوب آن است که روش های جوانسازی واژن متعدد بوده و با استفاده از آن می توان مشکلاتی که در بالا به آنها اشاره کردیم را حل کرد. اما این روش ها کدام است و به چه صورت انجام می گیرد؟ در ادامه با وب سایت دکتر پرند، همراه ما شوید تا با آنها بیشتر آشنا شویم.

 


     

    پایین آوردن های غیر اصولی وزن، ورزش های نامناسب با بدن و استایل شما، دوچرخه سواری های طولانی مدت، افزایش سن، داشتن زایمان های متعدد و آغاز شدن یائسگی و در نتیجه پایین آمدن هورمون های زنانه از جمله مواردی محسوب می شوند که ممکن است روی سلامت و زیبایی ناحیه تناسلی در بانوان تاثیرات بدی بگذارد. خیلی از بانوان به این موضوع اهمیتی نمی دهند و معتقدند که پرداختن به این مسئله تا حد زیادی عجیب است و ضرورتی ندارد. ولی بهتر است بدانید که این تصوری کاملا غلط است و جوان سازی واژن تنها با زیبایی مرتبط نیست. بلکه روی سلامتی جسمانی، اعتماد به نفس و کیفیت رابطه جنسی هم بسیار تاثیرگذار است. به همین علت امروزه شیوه های زیادی برای جوانسازی واژن وجود دارد. 

    جالب است بدانید که افتادگی بافت این ناحیه و تغییر فرم آن فقط به خانم هایی که متاهل هستند و زایمان های زیادی داشته اند مرتبط نیست. بانوانی هم که هیچ گونه زایمانی نداشته اند هم با ورود به سنین میانسالی این مشکلات را تجربه خواهند کرد. در نتیجه شیوه های مختلف جوانسازی واژن می تواند برای همگی بانوان موثر و کارساز باشد. دقت داشته باشید که سلامتی و حفظ زیبایی واژن به کیفیت رابطه زوجین و داشتن حس رضایت از زندگی دو نفره تاثیر بسیاری دارد.  

     

    جوانسازی واژن چیست؟

    پیش از آن که به بررسی روش های جوانسازی واژن بپردازیم؛ بهتر است بیشتر با این موضوع آشنا شویم. در هر رابطه زناشویی، رابطه جنسی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و کیفیت آن می تواند تاثیر بسیاری در سلامت زندگی زناشویی داشته باشد. جوانسازی ناحیه تناسلی موجب حفظ سلامت آن شده و علاوه بر آن اعتماد به نفس خانم ها را در هنگام رابطه بالا می برد. با استفاده از جوانسازی واژن، خشکی ناحیه تناسلی از بین رفته و رابطه جنسی برای خانم ها راحت تر می شود. این موضوع بر کیفیت رابطه و رضایت هر دو طرف تاثیر دارد.

    جوانسازی واژن

    پوست ناحیه تناسلی خانم ها با گذشت زمان و به دنبال کاهش کلاژن و الاستین پوستی و مراقبت نادرست دچار آسیب شده و نشانه های پیری در آن ظاهر می شود. در کنار بالا رفتن سن، عوامل دیگری مانند عوامل ژنتیکی، اختلالات هورمونی، زایمان و بارداری و کمبود ویتامین ها می توانند بر روی پوست این ناحیه تاثیر بگذارند و روند پیری پوست این بخش را سرعت ببخشند. همچنین پوشیدن لباس های زیر نامناسب و تنگ و استفاده از تیغ و ژیلت هم می تواند زیبایی و جوانی این ناحیه را تحت تاثیر خود قرار دهد.

     

    منظور از جوان سازی ناحیه تناسلی بانوان چیست؟

    • یقینا در هر رابطه زناشویی، رابطه جنسی یکی از مهم ترین ارکان زندگی به حساب می آید. در نتیجه جوان سازی ناحیه واژن موجب حفظ سلامت و زیبایی آن می شود و اعتماد به نفس بانوان را در حین رابطه جنسی بیشتر می کند.  
    • جوان سازی واژن موجب بیشتر شدن میل جنسی خانم ها و راحت به ارگاسم رسیدن آن ها می شود. بعلاوه این اقدام باعث تحریک شدن بیشتر آن ها از راه کلیتوریس شده و روی رضایت و کیفیت زوجین از رابطه موثر است و بسیار سریع می توان تاثیر مثبت آن را روی رابطه زناشویی هم مشاهده کرد.  
    • خود این مسئله می تواند روی اعتماد به نفس بانوان در رابطه جنسی و برقراری ارتباط موثر با همسر تاثیر منفی بگذارد. در نهایت باید گفت که هدف اصلی از جوان سازی این ناحیه از بدن دادن اعتماد به نفس بیشتر به بانوان، معالجه برخی مشکلات در رابطه و زیباتر شدن واژن است.
    • تغییر یافتن فرم لابیاها، تیره شدن ناحیه تناسلی، کاهش یا افزایش یافتن حجم این ناحیه از بدن، تغییر یافتن رنگ واژن، افتادگی پوست، بوجود آمدن چین و چروک و اقدام به روشن سازی آن بدون آگاهی درست از جمله مواردی است که موجب ایجاد آسیب در این ناحیه و پیر شدن آن می گردد. با کمک گرفتن از شیوه های مختلف جوان سازی واژن می توان این آسیب ها را تا اندازه زیادی برطرف کنید و از زیاد شدن و تداوم آن جلوگیری کرد.نکته ای که باید به آن دقت کنید این است که انجام این اقدامات جوان سازی تنها می تواند روی ظاهر آن تاثیر بگذارد و نمی توان برای برطرف کردن آسیب های دیگر از آن استفاده کرد.     

     

    تماس برای مشاوره: 02126710484

     

    هدف از جوانسازی واژن در بانوان چیست؟

    منظور از جوانسازی واژن، زیباتر کردن آن و رفع چین و چروک های ایجاد شده در آن است. انتخاب روش جوانسازی بر عهده پزشک متخصص است و همه روش ها را نمی توان برای همه افراد استفاده کرد. جوانسازی واژن در صورت دارا بودن 3 شرط زیر قابل انجام است:

    1. تغییر در اندازه و سفتی واژن در اثر زایمان
    2. تغییر در اندازه و سفتی واژن در اثر تکرر زیاد رابطه جنسی
    3. تغییر در اندازه و سفتی واژن در اثر افزایش وزن

     

    بررسی روش های جوانسازی واژن

    چندین عمل زیبایی اصلی به عنوان روش های جوانسازی واژن شناخته می شوند که توسط جراح زیبایی و به عنوان بخشی از جوانسازی واژن انجام می گیرند:

    روش های جوانسازی واژن

    روش اول جوان سازی واژن | لابیا پلاستی

    یکی از روش های جوانسازی واژن که بسیار رایج شده است؛ لابیاپلاستی است که در جریان این عمل، بافت اضافی لابیا مینور فرد کوتاه می شود و برش ها بخیه زده می شود. این عمل زیبایی می تواند هر گونه ناراحتی ناشی از لابیا مینور یا ماژور را که منجر به افتادگی و آویزانی می شود؛ از بین ببرد. در این روش از بی حسی موضعی یا بیهوشی استفاده می شود. در این عمل جراحی از بخیه های جذبی استفاده شده و به همین دلیل هم نیازی به برداشتن بخیه نیست و فرد درد یا ناراحتی زیادی نخواهد داشت. در این زمینه بسیاری از جراحان روش لابیاپلاستی را پیشنهاد می کنند اما مهارت و تجربه همه آنها یکسان نیست.

    روش دوم جوان سازی واژن | کاهش هود کلیتورال

    اغلب جراحان زیبایی زنان برای برداشتن پوست اضافی اطراف کلاه کلیتورال و از بین بردن ظاهر نامناسب کلیتوریس، به محض کوتاه کردن لابیا مینور، کار کاهش کلاهک کلیتورال را انجام می دهند. جراح زمانی که بافت لابیا مشخص شد، بافتی را که قرار است برداشته شود علامت گذاری کرده و در این زمینه تکنیک های برش بسیاری وجود دارد که می تواند از آنها استفاده کند. الگوی برش خاصی که برای هر فرد استفاده می شود؛ توسط جراح زیبایی و بر اساس آناتومی بدن مشخص می شود.

    روش سوم جوان سازی واژن | واژینوپلاستی

    روش واژینوپلاستی شامل استفاده از تکنیک های جراحی زیبایی با هدف تقویت و سفت کردن دیواره های کانال واژن و دهانه واژن است. اغلب خانم هایی که زایمان طبیعی انجام می دهند؛ از این روش استفاده می کنند؛ البته افزایش سن هم می تواند موجب از بین رفتنی سفتی در دیواره های واژن و باز شدن آن شود. این اتفاقات موجب از دست رفتن حساسیت در طول رابطه جنسی و در نتیجه نارضایتی طرفین می شود.

    روش چهارم جوان سازی واژن | تزریق فیلر

    یکی دیگر از روش های جوانسازی واژن، تزریق فیلر است. فیلر می تواند به دو صورت ژل و چربی انجام شود. فیلر کمک می کند تا حجم ناحیه تناسلی افزایش پیدا کرده و مشکلاتی مانند خشکی واژن رفع شود. این روش جوانسازی در کوتاه ترین زمان نتیجه خود را نشان می دهد.

    روش پنجم جوان سازی واژن | تزریق ژل به واژن

    در کنار روش های بالا، استفاده از تزریق ژل هم می تواند موجب افزایش حجم لب های بزرگ ناحیه تناسلی و همچنین رفع چین و چروک آن شود. تزریق ژل به ناحیه تناسلی، یک روش جوانسازی بسیار راحت بوده و نتیجه آن بلافاصله پس از تزریق قابل مشاهده است. با این حال، برخی از افراد بهتر است با توجه به شرایطی که دارند به سراغ این روش نروند؛ زیرا این روش برای خانم های باردار، دیابتی ها، افرادی با مشکلات انعقادی خون یا کسانی که حساسیت های خاص دارند؛ مناسب نیست. نکته مهم در این روش آن است که مدت زمان ماندگاری تزریق ژل را در نظر بگیرید. مدت زمان این کار وابسته به نوع برند آن متفاوت خواهد بود اما برای یک تا دو سال متغیر است.

    روش ششم جوان سازی واژن | تزریق چربی به واژن

    این روش در مقایسه با روش های دیگر، یک روش طبیعی تر است. تزریق چربی درواقع یک فیلر طبیعی از بدن خود فرد است که بدون ایجاد برش و بخیه انجام می گیرد. تزریق چربی به دلیل آن که روش طبیعی تری است؛ بدون عارضه بوده و هیچ نوع آلرژی و عفونتی را برای افراد ایجاد نمی کند.

    تزریق چربی به واژن شیوه ایست که به منظور از بین بردن چین و چروک و رفع تیرگی آن به کار برده می شود. نحوه کار در این شیوه به این صورت است که چربی از نقاط مختلف بدن مانند شکم و پهلو و یا در برخی موارد پاها، خارج شده و سپس به واژن تزریق می‌شود. تزریق چربی روشی سرپایی به حساب می آید و با بی حسی موضعی و تاثیمی کوتاه قابل انجام است. دقت داشته باشید که در این شیوه به دلیل آنکه چربی ها از بدن خود فرد خارج شده و به او تزریق می گردد، امکان پس زدگی بدن وجود ندارد. البته دوام و ماندگاری آن به اندازه جراحی و لیزر نیست زیرا بعد از گذشت مدت زمانی این چربی ها جذب بدن خواهند شد. در نتیجه این عمل باید دوباره تکرار شود.    

    بنابراین دقت داشته باشید که تزریق چربی به نواحی عمیق یا سطحی پوست نمی‌تواند اثری همیشگی داشته باشد. در حقیقت این چربی ها خیلی سریع جذب پوست شده و نمی توانند تاثیری روی فرم واژن و ناحیه تناسلی داشته باشند.

    روش هفتم جوانسازی واژن | جوانسازی واژن با لیزر

    امروزه لیزر درمانی یکی از تکنیک های رایج در حوزه پزشکی است که برای جوانسازی واژن یا تنگ کردن آن استفاده می شود. این روش موجب بهبود ظاهر ناحیه تناسلی و تنگ کردن آن می شود. این روش موجب افزایش میل جنسی شده و روشی بدون عارضه و درد است. لیزر درمانی با هدف جوانسازی واژن، در طی چند جلسه قابل انجام است و مدت زمان انجام آن با توجه به نوع درمانی که صورت می گیرد و شدت آن متفاوت خواهد بود. استفاده از لیزر می تواند در کنار جوانسازی ناحیه تناسلی، به تحریک کلاژن سازی و به دنبال آن رفع خشکی واژن کمک کند. در این شیوه، مشکلات ظاهری و داخلی ناحیه تناسلی بدون هر نوع برش و بیهوشی انجام می گیرد. دوره نقاهت این شیوه نیز کوتاه تر است و یک روش کاملا ایمن و بدون درد است. با استفاده از لیزر می توان بدون هر گونه آسیبی به بافت های مجاور، اقدام به رفع مشکلات ناحیه مورد نظر کرد.

    این روش کاملا بدون درد است زیرا پیش از انجام آن، از بی حسی موضعی استفاده می شود. بعد از انجام لیزر با هدف جوانسازی هم فرد بلافاصله می تواند به زندگی طبیعی خود بازگردد و فعالیت های روزمره خود را انجام دهد. بهتر است رابطه جنسی تا یک هفته پس از لیزر درمانی به تعویق بیافتد.

     

    تماس برای مشاوره: 02126710484

     

    مزایای جوانسازی واژن بانوان

    جوانسازی واژن دارای مزایای متعددی به شرح زیر است:

    • رفع گشادی واژن
    • بهبود از دست دادن کنترل ادرار
    • رفع درد در هنگام مقاربت
    • رفع سوزش دستگاه تناسلی
    • شادابی پوست ناحیه واژن
    • افزایش اعتماد به نفس

     

    بیشتر بخوانید: همه نکاتی که باید از عمل زایمان سزارین بدانید!

     

    قیمت و هزینه جوانسازی واژن

    قیمت جوانسازی واژن، به عوامل مختلفی وابسته است که می توان آنها را در موارد زیر دسته بندی کرد:

    • نوع روش انتخابی: این عامل بیشترین تاثیر را در میزان هزینه جوانسازی واژن خواهد داشت و روش های مختلف هزینه های مختلفی دارند.
    • تعداد جلسات: تعداد جلساتی که شما برای این کار مراجعه می کنید؛ بر هزینه های آن موثر بوده و به هر میزان جلسات بیشتر شود؛ هزینه های آن بیشتر خواهد شد.
    • مواد مورد استفاده: نوع موادی که در روش های مختلف استفاده می شوند؛ متفاوت بوده و دارای هزینه های مختلفی است. برای مثال موادی که از طریق تزریق ژل استفاده می شوند با موادی که در جوانسازی با استفاده از تزریق چربی استفاده می شوند؛ نوع و قیمت متفاوت دارند.
    • مقدار مواد مورد استفاده: در کنار نوع موادی که در روش های مختلف استفاده می شود؛ میزان آنها هم بر هزینه کلی تاثیر خواهد گذاشت. به هر میزان که مقدار مواد مورد نیاز بیشتر باشد هزینه آن نیز بیشتر خواهد شد.
    • هزینه آزمایشات: نیاز است که قبل و بعد از انجام عمل جوانسازی واژن، آزمایشاتی انجام بگیرد که انجام آنها نیز هزینه هایی را به همراه دارد.

     

    سخن پایانی

    در این مقاله از سایت دکتر هما پرند، به بررسی تمامی روش های جوانسازی واژن در بانوان پرداختیم. شما می توانید با تماس و مشاوره گرفتن از دکتر پرند، موارد مشکل و بیماری های خود را درمان کنید.

    دکتر هما پرند

    منبع

    ۱
    ۲
    ۳
    ۴
    ۵
    میانگین امتیازات ۴.۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    دکتر هما پرند

    متخصص زنان، زایمان، نازایی
    جراح زیبایی زنان

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *