[wpseo_breadcrumb]
۲ دقیقه

رابطه جنسی و ویروس کرونا

آنچه می خوانید...

این روزها ویروس کرونا ( کوید-19) و راه های انتقال آن به شدت شیوع پیدا کرده است. افراد سعی دارند. با رعایت نکات بهداشتی و استفاده از ماسک و دستکش این خطر را از خود دور کنند. بیشترین دغدغه ای که افراد دارند در خصوص رابطه جنسی و کرونا است. آیا در این روزها می توانند رابطه جنسی داشته باشند. آیا انتقال ویروس کرونا از طریق رابطه جنسی امکان پذیر است.

رابطه جنسی و ویروس کرونا

آیا ویروس کرونا از طریق رابطه جنسی انتقال پیدا می کند؟

تاکنون طبق تحقیقات انجام شده مشخص نشده که آیا ویروس کرونا از طریق رابطه جنسی انتقال پیدا می کند. زمانی که با یک نفر رابطه ی جنسی برقرار می کنید. اگر یکی از زوجین ناقل و بدون علامت باشد. چون فاصله ی 5/1 تا 2 متر رعایت نمی شود. حتی اگر دو نفر هم از ماسک و شیلد استفاده کنند. درصد انتقال ویروس خیلی بالا است.       ویروس از طریق قطرات تنفسی هنگام سرفه، عطسه یا حرف زدن فرد مبتلا به ویروس منتقل می شود. این قطرات می تواند توسط شخص نزدیک تنفس شود یا روی بینی و دهان او قرار بگیرد. تماس با بزاق شخص بیمار از طریق بوسیدن یا هرگونه رابطه ی جنسی دیگر، شما را در معرض ابتلا به ویروس قرار می دهد.

همچنین ممکن است قطرات تنفسی فرد مبتلا به کرونا به پوست و وسایل شخصی او سرایت کند. شریک جنسی به واسطه ی لمس این سطوح و دست زدن به دهان، بینی یا چشم به ویروس مبتلا می شود.

توصیه CDC در خصوص رابطه جنسی افراد مبتلا به ویروس کرونا

شخصی که مبتلا به کرونا است. طبق توصیه های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) تنها در صورتی می توانید رابطه جنسی برقرار کنید.

1-بدون استفاده از هرگونه تب بر، 24 ساعت گذشته باشد که تب نداشته باشید.

2-بیشتر علائمی که داشتید خوب شده باشد.

3-از روزی که تستون مثبت شده و یا علائم تون شروع شده 10 روز گذشته باشد.

تنها در این صورت است که می توانید قرنطینه را ترک کنید و رابطه جنسی داشته باشید.

منبع: سفید کردن واژن

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دکتر هما پرند

متخصص زنان، زایمان، نازایی
جراح زیبایی زنان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *